sunnuntai 11. marraskuuta 2012

#59.



Iskälle, papalle ja ukille käydään illalla sytyttämässä kynttilät. Sitä ennen miehen kotiväen luo syömään. :) Ei oo moneen vuoteen tullut vietettyä isänpäivää edes "kuokkavieraana" :p

Iskän kaipaaminen on muutamana viime vuonna alkanut hellittää, aika paljonkin. Muistan miettineeni vastoinkäymisten kohdalla, että olisiko tätäkään tapahtunut jos isä olisi elossa. Toisaalta, en mä olis kasvanut tällaseks ihmiseks muutoin. 
Oon aika lailla sellanen luonne, että pitää hakata itse se pää seinään ennen kuin ymmärtää. Nyt niin on tullut tehtyä erinäisiä kertoja ja oppi on kyllä jäänyt selkäytimeen asti.
Totta kai iskee ne hetket edelleen, kun mietin vaikkapa tulevia häitäni, ei iskä oo mua saattamassa alttarille. Iskä ei pidä puhetta, kuinka sen tytär on kaikkien kommellusten kautta löytänyt ihan kelpomiehen (pus miehelle!). Iskästä ei tuu pappaa.
Toisaalta, menetykset tuo myös uusia asioita elämään. Ihminen, jonka toivon saattavan mut alttarille on ehkä Suomen lämminsydämisin. Nyt iski seinä vastaan.. En tiedä, miten tätä ihmistä teille kuvailisin, koska "todella empaattinen ja loistavaa tilannetajua omaava" ei jotenkin vaan riitä. Tätä ihmistä mun oli aikoinaan hyvin hankala päästää mun ja meidän elämään, mutta nyt se on mun sydämessä. Ja mä olen hyvin hyvin kiitollinen ja onnellinen siitä, millanen vaikutus hänellä on ollut meidän perheeseen. Eritoten siihen, että mä nään mun äidin olevan onnellinen.

Ja palaten ihan arkipäivän asioihin, 6-päivänen työviikko on onneksi ohi. Eilen kaikki väsymys ja stressi sitten purkautuikin migreeninä. Piti olla kiva pariskuntailta, juoda glögiä ja pelata lautapelejä... Glögit saatiin kyllä juotua,jonka jälkeen makasin pari tuntia vessan lattialla pimeydessä. :D Tänään oon kyllä halinut ja pusutellut murua senkin edestä. Tosin viimeisin halaus päättyi lausahdukseen "mulla on hei muna kädessä".

Väkisin en nyt jaksa kirjoitella, joten taidan suunnata laittautumaan. Eiköhän mun runosuoni taas tässä päivänä jonain ala pulputtaa. Jopa niistä vauvajutuista, jotka on töiden vuoksi tehokkaasti jäänyt ajatusten taka-alalle! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti