perjantai 13. heinäkuuta 2012

#11.

Nyt vihdoin jesjesjoo vihdoin! Seuraa pelkkää remonttiaiheista haibalaibaa!

Näillä vapailla oon ollut niin ahkera että! Oon niin innoissani, etten jaksais ees kirjottaa vaan haluaisin kutsua kaikki kylään katsomaan millasta täällä on! Valmista ei siis lähelläkään, mutta reilusti jo kivempaa. :D

Alkuasettelu ja seinän kunto.





Torstaiaamu alko siis pohjamaalin laitolla. Eläissäni en oo pohjamaalia laittanut, varsinkaan yksin, joten vähän jännitti. Lohdutin itseäni, että onneksi se on vain POHJAmaalia, väri tulee vielä päälle.









Vasemmalla yksi kerros pohjamaalia, oikealla kaksi.
Tällasta jälkeä siitä sitten tuli! En tiedä huomaako noissa mitään mainittavaa eroa, varsinkin kun valaistus on ihan erilainen. Ja maali vielä osittain märkää myöhemmässä kuvassa. :D

Ja koska tunnetusti olen kärsivällinen luonne päätin, että tänään haen jo kaupasta värisävyn, joka tulee suurimpaan osaan seinistä. Aamulla heitin siipan töihin ja kurvasin Vantaan K-Rautaan. Olin katsellut jo maalin, jonka haluan sävytettävän ja eihän heillä tietenkään sitä ollut. Sain korvaavan tilalle ja painelin kassalle, 95 euroa! Tiesin kyllä, että tää remppa tulee maksamaan, mutta ei mulla ole ollut hajuakaan maalien hinnoista. Sissos sentään. Onneks se vaan kirpaisi tän kerran, paras ois riittää ton 10 litran pönikän!

Kaahailtuani hurjaa vauhtia takaisin kotiin, niin olihan sitä maalia pakko päästä testaamaan. ;) Kärsivällisesti kyllä hioin ensin viimosen seinän, johon voi nyt sitten kohta iskeä myös pohjamaalin! Vihdoinkin tää tuntuu etenevän johonkin! :)

Tekevälle sattuu...



Mukaan kaupasta iskivät siis jotain tällaista Trend20-maalia, ikinä edes kuullut kyseisestä tökötistä. Vaan hyvää tavaraa se näyttää olevan. :) 
Vesiohenteista ja mulla ei ole hajuakaan mistään suhteista. Joten kokeilin taas miten tekemällä oppii ja vettä vaan sekaan. Ei tietenkään mitenkään kovin suuria määriä, jotta se edes jotain peittäisi seinästä.
Ja ensimmäisen kerroksen tuloksena...


TADAA!

Tältä se sitten seinässä näyttää. Aika kivalta, kun vertaa tuohon hyvin vaaleansiniseen, jonka voi lipaston takaa seinästä bongata.
Mun piti kiltisti vaan maalata toi yks olohuoneen seinä, mutta tällä hetkellä puolet eteisestäkin on saanut jo harmaan pinnan. Oli pakko kuitenkin lopettaa kesken inspiraation ja mennä suihkuun. (siis tulla ensin kirjoittamaan yksi blogimerkintä, jonka jälkeen taion itseni ihmisen näköiseksi...)

Mä oon kyllä aika ylpeä itsestäni. En ois kuvitellut koskaan, että oma pinna riittää tällaseen. :) Kiitokset menee osittain myös rakkaimmalleni, kai rauhallinen ihminen muakin hieman rauhoittaa.






Jottei nyt ihan menis maalihuuruisiks höpötyksiksi, niin saatiin tuossa muutamisen viikkoa sitten anoppikokelaalta tomaattipuu parvekkeelle. 
Oon aivan käsi kasvien kanssa, kaktuksen tappaminen ei ole mikään ongelma! Joten vähän huolestutti kauanko Tyyne Tomaattipuu meillä elävänä viihtyy. Vaan eräänä iltana bongattiin siipan kanssa ikkupikkusöpöjä tomaatin alkuja! :)
Kasvin hoidosta mulla ei ole edelleenkään mitään hajua, kai sitä pitäisi jotenkin lannoittaa? :D Oon vaan kastellut aina kun se on näyttänyt uupuneelta. 

Nyt pitäisi kai oikeasti suunnata putsaamaan nassunsa, jotta pääsen hakemaan kultasein töistä. Illaksi pitäiskin sitten suunnata tuohon naapuriin maistelemaan ehkä muutama alkoholillinen juoma, kun kerran voi.
Huomenna tiedossa olisi grillibileet ja maanantaina olis myöskin menoa. 
Koska mä oikein ehdin saada tän asunnon valmiiks?! Suljen puhelimen ja laitan oven takalukkoon ja maalaan vaan. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti